Kонкурс за 1 щатна бройка за длъжността „младши експерт“ в отдел „Връзки с обществеността и протокол“, дирекция „Връзки с обществеността, протокол и международно сътрудничество“
Дирекция: Връзки с обществеността, протокол и международно сътрудничество
Дати за подаване на документи: 11.12.2025 - 22.12.2025
ОБЯВЛЕНИЕ ЗА КОНКУРС
Длъжност, административна структура: 1 щатна бройка за длъжността „младши експерт“ в отдел „Връзки с обществеността и протокол“, дирекция „Връзки с обществеността, протокол и международно сътрудничество“.
- Описание на длъжността съгласно утвърдената длъжностна характеристика:
- Събира и систематизира информация, подпомага дейността на по-високите длъжностни нива;
- Осигурява ежедневно публичност и прозрачност на действията на министерството;
- Осигурява достъпа до информацията в съответствие с конституционните права на гражданите;
- Изготвя всекидневния медиен бюлетин като следи информационния поток, свързан с основните политически събития у нас и дейността на МЕ;
- Участва в организирането на публичните изяви на служителите на министерството и на административните структури към него;
- Поддържа информацията в секцията „Новини“ на интернет сайта на МЕ чрез публикуване на текуща информация – прессъобщения и снимков материал по основни теми от обществен интерес;
- Участва в срещи, работни дискусии, семинари, организирани от екипа на МЕ с цел популяризирането на взетите там решения.
- Участва в подготовката на публичните изяви на министъра и членовете на Политическия кабинет.
- Поддържа профилите на МЕ и на министъра в социалните мрежи – Facebook, LinkedIn, X, Instagram, Youtube – подготвя текстови и видеоматериали от участия и ги публикува.
- Изпълнява и други задачи, възложени му от началника на отдела, директора на дирекцията и ръководството на МЕ.
- Минимални изисквания съгласно Класификатора на длъжностите в администрацията:
- образователна степен: професионален бакалавър;
- професионален опит: не се изисква.
- Българските граждани, които са преминали срочна служба в доброволния резерв по чл. 59, ал. 1 от Закона за резерва на въоръжените сили на Република България, се ползват с предимство при кандидатстване за работа в държавната администрация при постигнати равни крайни резултати от проведената процедура.
- Допълнителни умения и квалификации съгласно длъжностната характеристика, носещи предимство на кандидатите:
- област на висше образование: социални, стопански и правни науки;
- владеене на чужд език.
- Брой работни места, за които е обявен конкурса: 1.
- Размер на основната месечна заплата за заемане на длъжността: от 1077 лева.
* Основният размер на заплатата за длъжността се определя в зависимост от професионалния опит на спечелилия конкурса кандидат, съгласно нормативните актове, определящи формирането на възнаграждението.
- Начин на провеждане на конкурса:
- решаване на тест за познания от професионалната област на длъжността и относно администрацията, в която е конкурсната длъжност;
- интервю.
- Необходими документи, които кандидатите следва да представят за участие в конкурса:
- писмено заявление за участие в конкурс /Приложение № 3 към чл. 17, ал. 2 от Наредбата за провеждане на конкурсите и подбора при мобилност на държавни служители (НПКПМДСл)/;
- декларация по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл;
- копия от документи за придобитата образователно-квалификационна степен, допълнителна квалификация и правоспособност, които се изискват за длъжността; ако дипломата на кандидата за придобито в Република България образование е вписана в Регистъра на завършилите студенти и докторанти, в заявлението се посочват номер, дата и издател на дипломата, а ако документът за признаване на придобитото в чужбина образование е вписан в регистрите за академично признаване на Националния център за информация и документация, в заявлението се посочват номер, дата и издател на документа за признаване, като копие на диплома не се прилага;
- копие от документи, удостоверяващи продължителността и областта на професионалния опит (професионален опит се доказва с официални документи за трудов стаж, служебен стаж, осигурителен стаж и извършване на дейност в чужбина);
- копие от документи, удостоверяващи придобития ранг като държавен служител, ако има такъв.
- Място и срок за подаване на документите:
документите следва да бъдат представени лично от кандидата или чрез пълномощник всеки работен ден от 09:00 до 12:00 и от 13:00 до 17:00 часа в деловодството на Министерството на енергетиката на адрес: гр. София, ул. „Триадица” № 8, в срок от 10 дни от публикуването на обявлението (датата на публикуване се брои в посочения срок), телефон за контакти: 02/9263117.
Документите може да се подават и по електронен път чрез посочената в обявлението електронна поща e-energy@me.government.bg, като в този случай заявлението за участие в конкурса и декларацията по чл. 17, ал. 3, т. 1 от НПКПМДСл следва да бъдат подписани от кандидата с електронен подпис.
С входящ номер и дата се регистрират само заявленията, към които са представени всички посочени в тях документи.
- Списъците и всички други съобщения във връзка с конкурса ще се обявяват на интернет страницата на Министерството на енергетиката – www.me.government.bg. Списъците са публични до приключване на конкурсната процедура.